Search

Steg i rätt riktning

Vi kan prata näringslära i timmar, men hälsan påverkas av mycket mer än maten. Den som äter rätt, men stressar mycket, rör sig för lite och sover dåligt mår sällan bra. Men ofta kämpar vi på - man vänjer sig, synd att klaga och så vidare - men det går att göra något åt.



Genom att lägga till en ny god vana eller två, så puttar du automatiskt ut de sämre bit för bit och tar steg för steg mot en bättre hälsa.

För allt hänger ihop. Genom att t ex sova lite bättre om natten minskar du sötsuget på dagen. En kvarts promenad på lunchen gör det lättare att både hålla humör, tankar och blodsocker i balans resten av dagen. Och om du återhämtar dig efter stress är det mindre risk att du lagrar fett på magen.


Små steg i rätt riktning, där alla räknas, även mikrostegen.

Efter ett litet tag kommer du märka att det påverkar både kroppen, tankar och känslor. Ditt liv och även andras. Mår du bra inspirerar du ofta andra att gå i samma riktning. En person som tar hand om sig själv och bryr sig om andra, smittar av sig. Positiva ringar sprider sig runt dig.


Healthy blue habits

  • Tanka dagsljus - en kvarts promenad på förmiddagen är en bra början

  • Fundera över vad som gjorde dig glad idag

  • Ring en kompis och säg hej

  • Sov åtta timmar minst en natt i veckan

Recent Posts

See All